Home   Curs de Formare Continua – Bucuresti – noiembrie 2012

Curs de Formare Continua – Bucuresti – noiembrie 2012

Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania in colaborare cu Asociatia de Terapie Comportamentala Aplicata organizeaza CURSUL DE FORMARE CONTINUA „Tehnici de psihoterapie cognitiv comportamentala si analiza comportamentala aplicata in tulburările de spectru autist”.

Coordonator stiintific: Prof.univ.dr. Daniel David

Cursul va fi sustinut de Anca Dumitrescu (Neagu), psihoterapeut si consultantABA, acreditat BCBA (Board Certified Behavior Analyst).

Cursul este acreditat cu 42 credite de Colegiul Psihologilor din România.

Descrierea cursului – cursul se adreseaza specialistilor care lucreaza in domeniul tulburarilor de spectru autist. Pot participa deasemenea si studenti sau parinti ai copiilor cu tulburari de spectru autist (insa fara a primi credite din partea Colegiului Psihologilor din Romania– se va
primi doar adeverinta de participare). Cursul se va baza pe demonstratii practice astfel incat la final cunostintele dobandite de participanti sa aiba o aplicabilitate cat mai mare.

In perioada dintre cele doua module cursantii vor avea ca tema intocmirea evaluarii si a planului de interventie si vor beneficia de supervizare  in realizarea acestora.

Numarul de ore de formare: 42 ore

Numarul de cursanti:  20

FINALITATEA: diploma oferită de Colegiul Psihologilor dinRomaniasi Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale dinRomania

Participantii vor primi suportul de curs, in fomat electronic.

Perioadele de sustinere a cursului – 2 module:

-       Modulul I va fi sustinut in 23, 24, 25 noiembrie – (vineri – 13.00 – 20.00, sambata 9.00 – 16.00, duminica 9.00 – 14.00)

-       Modulul II va fi sustinut in 7, 8, 9  decembrie – (vineri – 13.00 – 20.00, sambata 9.00 – 16.00, duminica 9.00 – 14.00)

Locatie: BUCURESTI -  Centrul ATCA – Str. Constantin Caracas nr.59, sector 1

Taxa unui modul este de  550 lei.

Se va achita o taxa de 200 lei, la inscriere, iar diferenta se va achita in momentul sustinerii primului modul (la fel se va proceda si pentru urmatorul modul).

Pentru a primii cele 15 credite este necesara participarea la ambele module ale cursului.

Plata cursului se va face in contul RO85BUCUE47770252511RO01, deschis la Alpha Bank, Agentia Perla.

Pentru inscriere este necesar sa completati o fisa de inscriere (o veti primi pe mail) si sa achitati avansul pentru primul modul.

Persoana de contact pentru inscrieri:

Anca Dumitrescu (Neagu)

neaguancuta@yahoo.com

Cursul va avea o mare parte de aplicatii practica – se va lucra si se va da feedback legat de modalitatea de lucru.

Se va discuta deasemenea despre modalitatea de alcatuire a programului de interventie a fiecarui copil in parte.

Data limita pentru inscriere este 13 noiembrie. 

Mai jos gasiti tematica detaliata.

1.  Abordarea cazului - care sunt pasii ce trebuie parcursi cand incepem terapia?

2.  Evaluarea initiala – cum construim planul de lucru pe baza evaluarii initiale. Prezentarea chestionarului “The Carolina Curriculum for Infants and Toddlers with Special Needs” – aplicare si interpretare.

3.   Descrierea principiilor analizei comportamentale aplicate:

  • Ce este analiza comportamentala?
  • Cum se formeaza comportamentul uman – principiile invatarii;
  • Tehnici utilizate in analiza comportamentala;

4.   Analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist:

  • Ce este DT (Discrete Trial)?
  • Principiile recompensarii;
  • Promptarea si diminuarea prompturilor;
  • Invatarea discriminarii;
  • Modelarea si inlantuirea;
  • Tehnici de modelare comportamentala;
  • Evaluarea situatiei de invatare;
  • Generalizare si mentinere.

5.   Metode de colectare a datelor – exercitii practice – de ce este atat de importanta colectarea corecta a datelor.

6.   Abordarea piramidala in terapia de recuperare a tulburarilor de spectru autist.

  • Comunicare functionala si abilitati sociale;
  • Schimbarea comportamentelor neadecvate;
  • Sistemul de recompense;
  • Obiective functionale.

7.   Prezentare studii de caz – prezentare video, filme cu sesiuni de terapie.

8.   Alcatuirea planului de interventie:

  • Selectarea programelor;
  • Prezentarea programelor terapeutice pe etape de dezvoltare;
  • Analizarea programelor terapeutice in functie de abilitati:
  • Dezvoltarea limbajului si comunicarii – pasii de parcurs pentru dezvoltarea imitarii verbale – cum ajungem de la stadiul non verbal la programe complexe de limbaj expresiv si conversatie;
  • Dezvoltarea socializarii;
  • Dezvoltarea abilitatilor cognitive;
  • Dezvoltarea independentei si autonomiei personale – programul de masa si training-ul de toaleta.

9.   Verbal behavior – Comportament verbal:

  • Mand;
  • Tacts;
  • Intraverbal;

10.   Comunicare functionala & invatare incidentala

11.   Analiza functionala a comportamentelor;

12. Tehnici de modelare a comportamentului:

  • Tehnici de utilizare a recompensei (Differential reinforcement)’
  • Tehnici de utilizare a pedepsei;
  • Extinctie;

13.   Prezentare studii de caz.

14.   Importanta programelor pentru dezvoltarea autonomiei personale;

15.   Esec vs reusita: am facut totul “ca la carte”, de ce nu se vad rezultate?

-          Intelegerea si implementarea gresita a tehnicilor;

-          Nerespectarea regulilor de catre toti cei implicate in terapie;

-          Lipsa consecventei;

-          Sarirea peste pasi;

-          Lipsa recompenselor;

-          Factori ce tin de copil: varsta, potential, autostimulari.

16.  Generalizare si mentinere.

17.  Prezentarea sistemului de tokeni – exercitii practice;

18.   Integrarea copiilor cu tulburari de spectru autist in gradinite si scoli normale.

  • Obiectivele generale de atins in scoli/gradinite si modalitati de interventie pentru atingerea lor;
  • Relatia intre dezvoltarea cognitiva, teoria mintii si integrarea sociala;
  • Comportamentele neadecvate in grupul de copii si modalitati de interventie;
  • Diferente in stabilirea obiectivelor integrarii copiilor cu Sindrom Asperger/
    autism inalt functional si a celor cu autism infantil sau retard
    asociat;

19.    Descrierea caracteristicilor persoanelor cu Sindromul Asperger si Autism inalt functional.

  • Particularitati identificate pe etape de varsta – copilul si adolescentul;
  • Diagnostic diferential;

20.   Particularitati ale tehnicilor Terapiei Cognitiv Comportamentale aplicate in aceste tulburari:

  • Pasii demersului terapeutic;
  • Teoria mintii;
  • Educatia afectiva;
  • Distorsiunile cognitive;
  • Dezvoltarea constientizarii de sine;
  • Comunicare si relationare;
  • Management comportamental;

21.   Exercitii si jocuri de rol pentru dezvoltarea diferitelor abilitati;

22.   Importanta sustinerii terapeutice dupa ce copilul a iesit din programul de recuperare.

 
%d bloggers like this:
elektrik